Mulle tapahtui tuossa sunnntaina outo välikohtaus naapurin kanssa. Tämä naapuri on iältään hieman yli 50 vuotias, yksin asuva nainen. 

Hän on yleensä aina ollut pihalla tavattaessa ystävällinen sekä puhunut kohteliaasti. En ole koskaan hänen kuullut haukkuvan tai mollaavan ketään.  

En siis ole tavannut häntä muuta kuin pihalla jos olemme yhtä aikaa sattuneet sinne. Talvisin olemma monesti olleet yhtä aikaa putsaamassa autoa ja auton ympäristö lumesta ja siinä olemme pintapuolisesti puhuneet. Yleensä aina säästä. 

Mutta nyt sunnuntaina kävikin ihan erilailla, josta nyt haluan teille kertoa koska asia on vaivannut minua.

Olin viemässä roskia, kun B- rapusta tuli tämä nainen pyöränsä kanssa. Olin häntä jjokusen askeleen edellä. Hän tervehti ensin iloisesti kun aina muutoinkin. Tervehdin takaisn. Kävelimme peräkkäin hän pyörän kanssa ja minä roskapussien. Kun pääsimme pyörävaraston viereen hän huusi minulle " Olinko minä siirtänyt sinun pyörää? Olinko minä siirtänyt sinun pyörää?" Hän oli vihaisen kuuloinen. Käännyi varovasti katsomaan häntä päin. Hän näytti todella vihaselta. Ajattelin ensin että sano mitään, mutta sitten vastasin että on sitä joku joskus siirtänyt.

Hän huutaa minulle takaisn vihaisesti " Minulla oli ilmat pois, Pitää ilmoittaa että joku tässä talossa tekee tahallista toistuvaa ilkivaltaa! "

Vastasin että kyllähän pyörien renkaisiin tulee reikiä ja mutterit löystyvät. Minulla ainakin löystyy helposti ja reikiä tulee kun pyöräilen paljon. 

Olin jo tässä vaiheessa hieman peloissani mitä seuraavaksi tulee ja lähdin kävelemään kohti roskakatosta kun kuulin hänen vielä sanovan " No olihan siinä joku löystynyt! "

Säihkädin tilannetta tosi paljon. Hän ei ollut yhtään normaali iloinen itsensä vaan jotenkin täynnä vihaa. 

Siitä kohtaamisesta lähtien olen pelännyt kohtaavani hänet. Vaikka pitäähän minun joskus hänet kohdata enkä voi sitä vältellä kun samassa talossa asutaan, mutta kuitenkin eri rapuissa. Mutta pihallahan häneen törmää. 

Toissa kesänä hänellä ja yhdellä toisella asukkaalla oli kinaa ja eripuraa. OIkeastaan siinä oli mukana toinenkin asukas, mutta siitä en nyt mene varmaksi mitään sanomaan kun en asiasta itse tiedä muutakuin juoruja kuullut. Juoruihihan ei ole kovinkaan uskomista, mutta tämän asukaan takia yksi asukas muutti pois vuosi tämän tapahtuman jälkeen. Joten ajattelien että ehkä puolet juoruista  tai osa niistä on totta.

Minulla tuli mieleen että hän yrittää saada nyt kinaa aikaiseksi minun kanssani. Mutta en aio ruveta kinaamaan hänen kanssaan. Olen kuin ei olisikaan. Totta kai sitten pitää jotain tehdä jos oikeasti tapahtuu jotain muuta kuin sanallista meuhkaamista. Jos oikeasti tapahtuu jotain vakavampaa esim. häiriköinti perättömiä juoruja, vaikka miten niihinkään voi itse vaikuttaa. 

Olen myös miettinyt että mitä olen tehnyt väärin, vai satuinko silloin vain sopivasti hänen kohdalleen.  Hän on ainakin saanut minussa pelkoa aikaiseksi. Mutta sitä en aio hänelle näyttää. Aion tervehti häntä samoin kuin ennenkin ja olla sellainen kuin aikaisemmin. Netistä sinä päivänä äluim paljon naapurien eripurasta ja puhuim työkaverillekkin siitä ja joka paikasta mistä neuvoa hain ja kysyin sain saman vastauksen ettei kannata lähtä siihen touhuun mukaan. Ainostaan sitten kun jotain oikeasti vakavampaa tapahtuu. 

Olen myös miettinyt sitä että oliko hän ihan kunnossa silloin. Kun hän oli niin täynnä vihaa, mitä hänessä en koskaan ole nähnyt. Mietin että olisiko minun pitähyt soittaa silloin apua hänelle. Mutta ehkä on parempi, että annoin tilanteen olla enkä tehnyt mitään. Jospa tämä oli vain tälläinen yksittäinen tapahtuma.

Mutta onpa mulle tapahtunut mukavian asioita. Olen vaihtanut alaa. Teen siivoustöitä osa-aikaisesti ja ainakin vielä olen viihtynyt ja iltaisin olen jaksanut paremmin. Tästä työstä ajattelin kirjoittaa toisen jutun sitten kun siitä on paljon asiaa enkä tiedä miten saisin sen lyhyesti kirjoitettua. 

Mukavaa viikon jatkoa!