Teksiä parin viikon ajalta. 

Olen ollut kolme viikkoa sairauslomalla ja tänään sairauslomani loppui.

Aamulla kävin depressiohoitajalla juttelemassa. Minulla oli jotenkin sellainen olo että se haluisi vähentää käyntejäni ja se kyseen alaisti monia päätöksiäni. Esim. Sitä kun en halua olla isäni kanssa tekemisissä. Isäni oloi nimittäin soittanut minulle ja oli pyytänyt käymään siellä sen luona katsomassa jotain papereita niin että näen mitä tytöt juonii sitåä vastaan. Sanoin iskälle että minulla on aika kiireinen ensi viikko. se vain sanoi että ei sillä nyt mikään kiire ole. Ajattelin että en kuitenkaan mene käymään sen luona. Mulla on nyt muutenkin paljon kaikkea meneillään että tarvitsen itse lepoa ja aikaa toipua tästä kaikesta. 

Aika paljon me puhuttiin sen hoitajan kanssa siitä iskän yhteydenotosta. Puhuttiin me mun jaksamisesta ja töihin paluusta. Sanoin että aion vielä jatkaa sairauslomaani. Se depressiohoitaja kyseenalaista mun pätöstä hakea sairauslomalle jatkoa, muuta hain sitä kuitenkin ja sain viikon lisää.

Huomenna ois öihin paluu päivä. Tänään mulla ois ollu  lääkäri, muta peruin sen eilen. Eilen ajattelin että jaksan mennä töihin, mutta tänään mulla on mieli muuttunut.  Tommi oli eilen leukkauksessa uudestaan. Se meni päivystykseen ja sieltä se laitettiin Ouluun. Sen haava avattiin ja puhdistettiin. Siinä oli jotain tulehduksen merkkejä. No se soitti mulle sitten illalla  ja kaikki oli mennyt hyvin. Tänäänkin me viestiteltiin ja se sanoi että ehkä huomenna se pääsee kotiin. Se on kiva juttu. Toivotavasti se haavakin on parantunut sitten. Ettei tule enään uudestaan mitään komplikaatioita. 

Töihin paluu ahdistaa mua. En millään haluaisi mennä sinne takaisin. Se työ on yks rasite mun elämässä. Nyt sairauslomalla olen alkanut miettimään ammatinvaihtoa. Johonkin rauhallisempaan työhön. Hainkin kesätöihin eräälle puutarhalle. Sieltä sanottiin että päätös tehdään pääsiäisen aikoihin. Toivoisin että pääsisin sinne ettei mun tarvis jatkaa päiväkodilla kesällä jos sieltä töitä nyt ees saakaan kesäksi. Mää kaipaan jotain vaihtelua mun elämään. 

Mää oon nyt joinakin päivinä tehnyt sellaista mielikuva harjoitusta jossa poltetaan ne asiat jotka vaivaa. Siinä mää oon saanu päästellä vihan tunteita niitä asioita kohtaan ja olenkin huomannut kehossani sellaisia merkkejä että sen jälkeen on ollut rauhallisempi olo. Mun pitäs tehdä sitä joka päivä sitten kun palaan töihin elikkkä huomisesta lähtien. '

Tänään mää oon taas menossa depressiohoitajalle. Toivottavasti nyt ois mukavempi käynti ku viime viikolla. Mää otin varmaan kaiken viime viikolla itseeni. Mietin sen eleitä ja ilmeitä ja sanomisia tarkaan sen jälkeen ja attellin että se on jotenkin mua vastaan. Mutta sen tehtävä on varmaan välillä kriisoida mua ja ajattelemaan asioita eri tavalla. 

Mää oon miettinyt kaikkia mukavia asioita mitä on tulossa tässä kevään aikana esnm meidän reissu Haaparantaan ens kuussa. Toivttavasti se toutetuu että Tommi on siinä kunnossa että voidaan mennä sinne. Sitten kaikkia ilmaistapahtumia missä ajattelin käydä. Sellaisia konsertteja jotka musiikko opisto järjestää. 

Mää ostin sisälle uuden viherkasvikin pirstämään mua. VIhervehkan. Mulla ei oo ennen ollutkaan sellaista kasvia. En yhtään tiedä miten sitä pitäisi hoitaa. Toivottavasti se nyt menestyisi kun mulla kaikki muut kasvit on kuolleet paitsi joulukaktus.