Kuten otsikko kertoo niin olen sairastanut torstaina ja perjantaina mahatautia. Torstaina oli vähän lämpöäkin aamulla ja nyt sitten lauantaina olen nuhassa. Juuri kun olen toimumassa mahataudista niin ei muutakuin nuha iskee. Torstaina jouduin lähtemään kesken koulupäivän kotia. Ajattelin että pystyn menemään linja- autolla kotiin, mutta en kuitenkaan mennytkun aloin oksentamaan niin ajattelin että olisi paljon helpompaa mennä autolla kotia. Niimpä sitten soitin iskä hakemaan minua ja se tuli. vaikkain puolen tunni matka kesti sillä yksi ja puoli tuntia. Koululla makasin inva vessan lattialla.. Mua väsytti ihan hirveästi ja koko ajan oksetti. Mun silmiin sattui ja muutenkin oli todella vaikea olla oli sitä miten tahansa siinä. Perjantai aamuna kun katsoin peilistä huomasin että kasoillani oli punaisa pisteitä silmieni ympärillä. Pesin kasvoni hyvin ja rasvasin tarkasti ne kohdat jossa niitä pisteitä oli. Niitä pisteitä on vieläkin kasvoissani, mutta toivottavasti ne lähtee pois. Vaikka ei niitä silleen kunnolla välttämätt' huomaa. Äitikään ei huomannut niitä tänään kun se kävi tuomassa mulle ruokaa ja se katsoi niitä pisteitä, mutta ei se niitä erottanut.

Torstai aamuna ennen kuin mulle tuli huono olo olin kuitenkin koulussa. Ensimmäiset tunnit me siinä kun me mentiin luokan kanssa tutustumaan yksityiseen perhekotiin. Se oli sellainen pieni ja todella kodinomainen. Ne muut missä olen käynyt ovat olleet sellaisia isoja ja vähän laitoksen omaisia, mutta tuo paikka oli erilainen. Siellä oli koira vastassa ovella ja eräs meidän luokkalainen otti sen syliinsä. Mähän pelkään koiria niin mua vähän hirvitti mennä sinne, mutta ei se tuntunut se pelko missään kun päästiin sinne sisälle vaikka se oli siellä meidän kanssa kooko ajan. Se oli sellainen rauhallinen koira enkä pellännyt ollenkaan vaikka se kävi siinä mun vieressä. Mä selkeästi ylitin itseni. vaikka osa meidän luokkalaisista taisi huomata sen kuinka alussa siellä pelkäsin sitä koiraa vaikka yritin kuinka peitellä sitä ja yksi mun luokkakaveri tietääkni että pelkäänä koiria. Vaikka meillä kotoanakin on koira, mutta siltikin pelkään kaikkien muiden koiria.

Tänään olen levännyt. Tuntuu kuin olisin istunut puoli päivää sängyssä ja niinhän minä teinkin. Nousin ylös sängystä siinä puoli kahden aikaan. Olink yllä välillä käynyt syömässä jotakin, mutta aina palannut takaisin. Sain tänään myös stehtyä mun kaksoislapasta. On ne vielä kesken. Mä taidan tarvita mummun apua peukalon tekemisessä kun ei se oikein alkanut onnistua.Oon tänään mun näyttösuunnitelmaa eteenpäin sekä tein itsetäni esittein eri kielillä. En kylläkään tiedä onko kaikki kirjoitettuna oikein, mutta ainakin olen yrittänyt ja sehän on kaikista tärkeintä. Ensi viikon maanantana mulla alkaa harjoitelu sellaisessa päiväkodissa. Kun keskiviikkona soitin sinne niin se jonka kanssa puhuin puhelimessa vaikutti ihan mukavalta. Ja toivottavasti kaikki muutkin siellä on. Mä ootan sitä harjoittelua, mutta kyllä mua vähän jo pelottaakin kun on se näyttö. Mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt mitään näytön päälle, mutta eiköhän se siitä sitten jotenkin onnistu.

Huomisen ajattelin vielä levähtää kotona ja kerätä voimia tuleaan viikkoon sekä parennalla nuhaani. Mutta sitä ei teidä jos huomenna on vielä kauhiampa nuha menossa kun nyt se ei oikein ole vielä kunnolla päällä. Mutta toivotaan parasta.