Ajattelin kirjoittaa tänne otteita mun päiväkirjasta.  kun tuli tänään selattua niitä kaikkia.Olen kirjoittanut päiväkirjaa ala-asteelta ammattikouluun asti.  Kun mä luin niitä mulla tuli kaikki ne muistot mieleen. Mun piti itkeä melkkein puoli iltaa niitten kaikkien muistojen kanssa. Suurimmaksi osaksi olen kirjoittanut ikävistä asioista, mutta joukkoon mahtui kyllä onnen kyynenleitäkin.Kaikki nää mitä olen tähän kirjoittanut olen kirjoittanut ne ala- asteella joten se kuullostaakin siltä. Kaikki nimet oon muuttanut tähän.

"Tänään oli sitten viimeninen pisara. Maanantaina mä kerron siitä kiusaamisesta opelle. Tänään ne välitunneilla haukku ja töni mua. Enkun tunnin aikana ne nälvi mua ku mä olin sanunu eka hän tytöstä vaikka kaikki muut oli aloittanut sen pojasta., Ei ne silloin mitään mulle suoraan sanonu, mutta niin että kaikki  kuuli sen, myös opettaja. Se jätti  ne sitten puhutteluun tunnin jälkeen, mutta ei kaikkia niitä. Yhen niistä ei tarvinnu jäädä sinne, vaan ku me mentiin välitunnille niin de potkas mua polveen lujaa. Mua sattu ihan hirveästi. Se mulkas mua sitten sen jälkeen silleen miten se on aina ennenkin mulkoillut. Silleen silmät pullottavasti, murhanhimoisesti. Sitteku koulu loppu ne ajo pyörällä mun perässä, pyöränrengas kiinni mun renkaassa ja samalla ne haukku mua.Sitten ne ohitti mut ja pysähty siihen meiän tien eteen niin etten päässyt teitä pitkin kääntymään. Mä oikasin siiitä lumepenkasta. Yks niistä sitten huusi perään et sä osaa ees oikeelta tietä mennä. Kun mä olin päässyt vähä matkaa niistä pois päin. Mä rupesin itkemään. mua itketti ihan hirviästi. Kotona mää menin vessaan ja itkin siellä vähän aikaan. Kuivasin kasvoni, koska mummu tuli hakemaan meitä sinne yö kylään ku äiti ja iskä oli mökillä. Mä en kertonu sille mitään."

"Muahan on kiusattu pitkin vuotta, viikko sitten kerroin opelle ja se loppu vähäksi aikaa, mutta tänään se alkoi uudestaan.Mä en ymmärrä miks ne just mua kiusaa. Äiti ja iskä alotti taas tappeleen. Onneksi koulu loppuu kohta niin ei tartte kestää sitä kiusaamista enään. Ilalla äiti alko juomaan kaljaa. Kun se ei enään löytänytkään sitä se suuttui iskälle ja heitti sitä jollain kukalla päähän. Olohuoneessa oli aivan kauhia sotku."

"Tänään me käytiin osatamasa meille koira. Äiti ei tykännyt siitä yhtään. Seäh sitten raivostu ja kunnolla. Se on muutenkin taas saanu niitä sen raivokohtauksia. Se nakkas tänäänkin lakki korin ihan nurin ja mä nakkasit sitten pikkukaapista tavarat lattialle. Iskä tuli sitten ulkoa sisälle ja äiti rupes huutaan ettense olut minä se ei ollut mun vika. Mä lähin sitten ulos äkkiä peltoteille lenkille. Iskä ja Saara tuli koiran kanssa perässä."