Mulla on nyt taas jälleen kerran uusi työpaikka. Työskentelen kauoungin päiväkodissa.  Alun perin mulle tehtiin sopimus kesäkuun loppuun asti ja sitten sanottiin että ois tarvetta heinäkuullekkin. Mulla ei olisi lomaa ollenkaan. Heinäkuuksi olen myös luvannut mennä sinne mun asiakkaalle avustamaan häntä. Ihan työsuhteeseen. 

Soitin sitten sille pomolle ja sanoin että mulla on kolmeksi viikoksi jo muuta työtä ja kerroin että voin sen ensimmäisen viikon olla töissä heinääkuussa. SIllä asiakkaalla mää olisin ehkä viikon verran ja tekisin viikonloppuja. Niitä mää oon nyt tehnytkin toukokuussa ihan urakalla. Ihan vain säästääkseni rahaa elokuuta varten. Aluksi mulla oli tarkoitus ilmotttoutua työttömäksi, mutta sitten yksi työntekijä oli puhunut pomon kanssa ja kertonut siitä että hän ei aio olla töissä heinäkuussa. Hän aikoi olla työttömänä. Että saisi pitää lomaa. Niin sitten tämä pomo oli sanonut että hän ilmoittaa työkkäriin että kaikille meille olisi töitä tarjolla heinäkuussa. Joten en voi ilmottautua työkkäriinkään asiakkaaksi etten joudu karenssiin.  Niin mää varmaan jätän ilmottamatta sinne. 

Voi että mua ärsyttää tuo.

No sitten toinenkin asia siinä ärsyttää on se että musta tuntuu että se on ottanut mut oikein silmätikuksi. Se käski mun jäädä ylitöihin. Se oli sanonut anniinalle puhelimesa että johanna jää se peruu labran. Mulla ois ollu aika labraa heti töitten jälkeen. No mää en kuitenkaan perunut sitä vaan kävin kesken päivän. 

No sitten me soitetttiin sille tänään kun huomiselle tarvittaisiin sijaista. se sanoi että saatte jos saatte.Hän ei siihen välttämättä ketään tähän hätään saa. Samassa puhelussa se sanoi että me ollaan johannan kanssa sovittu että johanna voi kiertää toisissa yksiköissä ja määräsi mut toiseen yksikköön töihin yhdeksi päiväksi. Me EI olla sovittu sen kanssa mitään sellasita. Mää en oo ainakaan. 

Mua niin ärsyttää toi sen homma. Se kyykyttää meitä työntekijöitä ihan tahallaan. 

No meillehän luvattiin töitä myös elokuusta toukokuuhun ensi vuodelle, mutta en uskko sitä ennen kuin nimi on sopimuksessa. Musta tuntuu että se saattaa vielä hyvinkin peruuntua. Mulle on käynyt kerran aikaisemminkin niin että jotain on luvattu mutta peruttu kuitenkin. 

Heinä-elokuu

Mulle kuintenkin luvattiin ja kirjoitettiin se sopimus ja allekirjoitin sen ensi vuoden toukokuun loppuun saakka. Nyt oon vähän miettinyt sitä että kannattikohan allekirjoittaa. Meillä on yks työntekijä riina, joka ottaa mua oikeen kunnolla aivoon. Se on ruvennu korottaan mulle ääntään. Tänäänkin sen ensimmäiset sanat olivat mistä mää voisin sen tietää kun en oo ollu täällä. Mää kysyin että tietääkö se missä meidän naulakon hylly on. Musta se ois voinu vastata vähän nätimminkin. Muutenkin ne päivät kun se on siellä niin ne on kauheen tympeitä nykyään. Kun se oli pari päivää toisessa yksikössä niin musta tuntui paljon vapaamalta olla töissä.  Yksi ihminen vaikuttaa niin paljon työilmapiiriin. Vaikka onhan vikaa varmasti mussakin. Mutta jotenkin se miten se kohtelee mua on vaan niin väärin. 

Mua on alkanut kaduttaa että allekirjoitin sen sopimuksen. Tästä vuodesta voi tulla tosi stressaava ja vaikea.