Tänään sain kokea millaista on satuhieronta. Harjoittelimme toisillemme satuhierontaa. Itse sain rentoutua todella hyvin ja opin erilaisa teknikoita kuinka lapsia viodaan rauhoittaa satuhieronnan avulla. Satuhierontaa olisi saanut olla jo silloinkun minä olin hoidossa. Siitä' olisi silloin jäänyt varmasttikkin paljon hyviä muistoja ja kokemuksia.

Opin tänään yls toisen ihan uuden asian, kosketuksen monia eri vaikutuksia,

Tiesitkö, että kosketus lisää nestekiertoa ja verenkiertoa, rentouttaa lihasjännityksiä, stabiloi hermosysteemiä, vahvistaa immuniteettia ja vastustuskykyä, parantaa ruokahalua ja aivojen kehittymistä. Kosketus on tunteiden tulkki. Kosketuksessa on ain akyse vuorovaikutustilanteesta. Kosketus on sanatontaviestintää. Uskon että kosketus on paljon voimakkaampi viesti kuin sana. Kosketus luo turvallisuuden tunnetta. Kaikki ihmiset eivät toki pidä koskemisesta, eikä ketään pidä koskea ilman lupaa.  Itse siitä en niin pidä. Eräs ihminen sanoi minulle kerran: " Vältteletkö sinä minua kose´kosketustani kun et ole milloinkaan lähelläni? " Silloin tajusin kuinka ahdistavalta toisen kosketus voi tuntua ja kuinka siltä toisesta voi tuntua pahalta kun toinen ihminen ei halua tulla kosketuksi.

Tänään on ollut monia uusia asioita vastaan.

Flunssaisena olen edelleen, mutta parantumaan päin.

Katsotaampa mitä huominen tuo tullessaan. : )