Ny olisi sitten se viimeinen päivä joululomaa jäljellä. Kolmen viikon loma on tuntunut pitkältä. Mutta nyt sekin sitten jo loppuu ja kouluun täytyy mennä. Jouluna ei ollut lunta oikeastaan yhtään maassa. On sitä lunta aina välillä satanut, mutta se on sittten sulannut pois ja tiet on sitten olleet liukaana. Tuntuu ihan keväätlä kun katsoo ikkunasta ulos ja on ulkona kun ei ole lunta maassa ja pakkastakaan ei ole. Mutta mihän en pidä talvesta, jotan on tässäkin jotain hyötyä.

Joulunaaton ja tapaninipävän vietin perheeni kanssa. Aatto aamuna kävin mummullani niin kuin meidän perheellä on jokainen joulu ollu tapana tehdä. Illaksi menin äidilleni. Pukki kävi siellä ja sylriin jouluruokaa. Joulupäivän vietin kotonani. Tapaninpäivänä kävin taas syömässä äidilläni. Välipäivinä tuli käytyä alennusmyynneissä. Löysin pari paitaa. Uuden vuoden vietin kotona. Katsoin raketteja jonkin verren ikkunasta. Yhtenä päivänä olin ammaamassa sisruksiani. Olin siellä koko pitkän päivän. Ei saanut istahtaa yhtään kun koko ajan oli jotakin tekemistä. On niissä lapsissa energiaa, kun ne jaksaa touhuta koko ajan jotakin. Kavereita en ole nähnyht loman aikana, mutta olen viestitellyt heidän kanssaan jonkin verran. Aika vähäisä se on kyllä ollut, mutta kuitenkin voin sanoa, että olen kuullut heistä jotakin.

Telkkaria on tullut katsotua pävittäin. Urheilua olen seurannut tiiviisti. Mäkihyppyä ja jääkiekkoa. Jääkirkossahan Suomem nouret leijonat voittiva MM kultaa eilen illalla. Kuulin kuinka naapurinikin katsoi samaa kun ääni tehosteita kuuliui sieltä samaan aikjaan kun minä nytkähdni ja jupisin jotain. : )  Nyt käy ensimäisen ekrran elämässäni niin että jokin laskuni on myöhässä. Vuokaran maksamispäväni oli eilen, mutta kun on olllut pyhä päiviä niin opintotukea ei ole maksettu, joten minulla ei ole ollut vbaraa maksaa vuokraani. Opintotuen pitäsin tulla huomenna joten saan vuokrani maksettua silloin. Toivotavasti se vuokran antaja ei sano mitään siitä möyhästymisestä ja jos sanoo niin toivottavasti hän ymmärtää sen että opintotukeni maksettiin oikeasti vasa myöhemmin pyhien takia. Olen aina ollut tarkka kaikissa raha asioissani ja olen nyttekin, mutta tämä asia ei riipu minusta vaan pyhäpäivästä. Mä olen miettinyt nyt parina päivänä sitä jos menisin autokoulun viimeiseen vaiheeseen tässä keväällä. katsoin aamulla milloin alkaa seuraava kurssi. tämän kuun kurssi oli jo alkanut. Ensi kuussa alkaa seuraava, mutta silloin olen harjkoittelussa ja minun pitäisi olla sielät pois parina päivän. En usko että se onnistuu ensi mkussa sinne meneminen. En saa korvattua niitä poissaolopäibiä kun ne kåit' tunti tunnista korvata. Saa nähdä milloin sen kurssin sitten käyn. Taitaa jäädä kesälle tai ensi syksylle. On se kyllä kallista autokoulussa käyminen.

Tänään olisi tarkoituksenani valmistella koulureppu huomista varten valmiiksi ja tehdä tuplalapasiani. Olen kaventamisvaiheessa enkä oikein tiedä mitense kaventaminen tapahtuu. Pitää kokokeilla ja katsoamiten se sitten sujuu vai sujuuku ollenkaan.