Tämä asia tapahtui keväällä 2021. En vain ole julkkaisut tätä tekstiä kun olen pohtinut syytä että mistä tämä johtuu. 

Latoin viestiä yhdelle kaverille Sannalla ja kerroin että olisin seuraavan kuun alussa tulossa käymään siellä päin ja kysyin että oisko sillä silloin mitään ja voitaskö nähä silloin. Tämä kaveri asuu Oulussa. Hän muutti sinne kolme vuotta sitten miehensä kanssa. Tältä kaverilta on yleensä aina tullut vastaus saman päivän aikana, mutta nyt vastausta ei ole kuulunut viikkoon. Olen nähnyt että hän on ollut paikalla watsapissa, joten hänen on täytynyt nähdä viestini. Odotin vastausta pari päivää ja sitten sen jälkeen mieleeni alkoi hiipua kaikenlaisia ajatuksia meidän ystävyyssuhteen lopusta. Meidän välit olivat viimeisen parin vuoden aikana viilenneet kovasti. Viimeisen kahden vuoden aikana vietittely ja yhteuden pito on tullut aloitteestani. Viime kesänä mietin sitä että jos en laittaisi hänelle viestiä ollenkaan niin hänkään ei todennäköisesti laittaisi minulle. Ajattelin että parempi että itse kuitenkin pidän häneen yhteyttä kuin olisin pitämättä ollenkaan. Olen muutaman kuukauden välein laittanut hänelle viestiä ja kysellyt kuulumisia ja kertonut minun omista kuulumisistani. 

Viime kesänä menin Tommin kanssa käymään siellä. Me istuttiin siellä vähän aikaa ja mentiin sitten kaupungille. Mulla ja Sannalla ei ollut silloin kauheasti jutun juurta. Me ei kauheasti juteltu kuin ajankohtaisista asioista eli koronasta ja sen vaikutuksista. Jälkeenpäin ajattelin että Sanna oli vähän alakuloinen silloin, mutta vaikea mennä nyt sanomaan. Saatoinhan vain kuvitella kaiken. Sen tapaamisen jälkeen viestittely jatkui samanlaisena eli minun aloiteeestani. 

Sannan kanssa me tutustuttiin kuusi vuotta sitten ja oltiin alkuun paljonkin tekemisissä. Oikeastaan Sannan muuton jälkeen meidän välit alkoivat viilentyä. Ajattelin että se on normaalia kun kaikki muuttuu. Mutta nyt kun Sanna ei ole vastannut viestiini mitään olen alkanut ajatellla että syy välien viilenemiseen on minusssa .Olen ollut liian takertuvainen kun olen laittanut viestiä ja halunnut nähdä. Selvästi se on ollut jokin merkki kun viestittely on ollut yksi puolista pari vuotta, mutta en ole sitä oikeiin tajunnut. Ehkä Sanna haluu unohtaa mut ja siirtyä seuraavaan elämänvaiheeseen. 

Mulla ei oo kavereita oikein, niin olen yrittänyt pitää yllä yhteyttä viestitellen, vaikkakin se on ollut aika yksipuoleista. En ole halunnut jäädä yksin ja olen halunnut keroa omasta elämästäni ja kuulla heidän elämästään jotain. 

Tiedän että ystävyyssuhteetkin viilenevät ja katkeavat, mutta en vain halua uskoa sitä että se tapahuu näin. Ois Sanna voinut vastata jotakin mun viestiin. Ihan mitä vain. Tämä vastaamatta jättäminen tuntuu todella pahalta, kun en tiedä mistä tämä johtuu. Yleensä Sanna on vastannut ja sillä on ollut hymiöitä ja kaikkea muuta. Pari viikkoa sitten vasta viestittelin sen kanssa ja nyt tämä. 

Vasta nyt viikon jälkeen aloin ihan tosissani ymmärtämään ettei Sanna vastaisi mun viestiin. En ole laittanut Sannalla muuta viestiä sen jälkeen. Ajattelin että en häiritse häntä ja annan asian olla. Tuntuu vaan niin pahalta. MIetin missä vika on, mitä olen tehnyt tai sanonut väärin. Mun pitää alkaa käsittelemään asiaa että pääsen tästä yli. Ei elämä tähän lopu vaikkakin kapenee. 

Mun elämä on ollut muutenkin tarpeeksi vaikeata ja tuntuu että koko ajan jatkuvasti tulee vastoi käymisiä. Nää vastoin käymiset saisivat jo loppua. Ehkä ne loppuukin kun muutan mun ajattelu maailmaa. Siitähän olen jo monta vuotta puhunut. Helppoa se ei ole. Pitää vaan jatkaa vielä ja työstää sitä niin kauan kuin jotain tapahtuu. 

On mulla tänä vuonna ollut hyviäkin hetkiä ja paljon. Mutta tälläiset ikävät kokemukset ja asiat ottavat minusta vallan.