Sekavaaa tekstiä 

Tommi puhui yksi ilta että sillä on vauvakuume. Mää menin ihan lukkoon siitä. En tiennyt mitään miten järkevästi olisn siitä puhunut, joten vedin sen pelleilyksi. Mulle iski kauhea pelon tunne siitä. Mää en halua lapsia ja se haluaa. Mää oon sille sanonu että joskus haluan, mutta viimeisen vuoden aikana mun mieli on muuttunut ja nyt tuntuu siltä että en koskaan nhalua lapsia. 

Mää sanoin Tommille että se voi hankkia lapset jonkun muun kanssa, että multa se ei niitä saa. Mun teki mieli itkeäkkin, mutta pidättelin itkuani ja puristelin sen sijaan sängyssä nyrkkejä yhteen. 

Tommi sanoi että sillä alkaa jo olla ikääkin, mutta ei se kovin vanha kuitenkaan oo. Vasta 28 vuotias. 

Me puhuttiin sitten seuraavana päivänä siitä asiasta. Otin sen puheeksi. Sanoin että mua vaivaa se asia kun sanoit että sulla on vauvakuume. Tommi vähän yllättyi että olin ottanut asian niin vakavissani. Mää itkin kun mää puhuin siitä. 

Tommi vaan lohdutti mua sillä että se ei oo nyt vielä ainakaan ajan kohtainen asia. Mää vielä otin sen uudestaan puheeksi kun me käytiin paistamassa makkaraa ku musta tuntui että Tommi ei kunnolla käsittänyt sitä oloa mikä mulla oli. Mua ahdisti ihan hirveästi. En tiennyt miten olisin ollut kun asia vaivasi minua koko ajan. Se pyöri mun mielessä enkä saanut sitä pois mun mielestä.

Se kysyi sitten että oonko mää miettinyt meidän suhteen tulevaisuutta. Mää sanoin että oon miettinyt eilen sitä. Sanoin että mää haluan että tää meidän juttu jatkuu tälläisenä. 

Tommi sanoi että sekin haluaa että tää meidän juttu jatkuu ja että se on nyt tärkeintä. Kuitenkin musta tuntui siltä että se vähän vähätteli sitä. Vaikka se sanoikin että tää on isoa asia mistä me puhutaan. Tulevaisuudessa me varmasti taas keskustellaan tästä asiasta. Mää kyllä taas sanoin Tommille että en halua lapsia ja että en ehkä kokaan haluakkaan. 

Se vaan sanoi että jospa tää vauvakuume menis ohi. 

Musta oli hirveän vaikea puhua tuosta. Mää itkin koko ajan. Pelkään että tää tulee vaikkuttamaan meidän suhteeseen. Puhuin sille siitä että onko oiken se että jos mää en halua lasta ja se haluaa, mutta me ollaan yhdessä että määhän siinä estän sen toiveet tulevaisuudessa tulemasta isäksi jos mää en muuta mieltä.  Siihen se ei oikein sanonut mitään.

Toisinaan mulla on ollut sellainen tunne tämän kesän aikana ettei meidän suhde toimi tai pitäs erota, mutta ne ero ajatukset on tullu sellaisissa tilanteissa missä on ollut tosi vaikeita tunteita käsiteltävänä. Mutta kuitenkin mää haluan meidän suhteen jatkuvan. 

Aika ison pommin se kyllä mulle pudotti. Tässä on mulla paljon sulateltavaa ja mietittävää. Kaikki päätökset vaikuttaa meidän suhteeseen ja sen tulevaisuuteen.