No niin. Pitkästä aikaa. Viimekertaisesta kirjoutuksesta on jo vierähtänyt tovi. Mitähän mä osaisin kertoa.

No sielläharjoittelussa olen ollut ja hyvin on sekin mennyt ja sain kolmosen näytön arvosanaksi. Hyvä minä! Viikon verran oli lomaa ennen valmistumista. Koululla oli tämän viikon tiistaina valmistujaisten harjoitukset. Aamulla aikaisin mentiin sinne linkulla kun kymmeneltä pitä alkaa koulutusjohtajan info, mutta eipä sitä sitten ollutkaan. Meidän ryhmänohjaajaan ei saatu yhteyttä kun yksi meidän luokalta oli soittamassa hänelle ja kysymässä että onko meillä niitä tunteja. Ei varmaan sitten ollut. Ruokalun jälkeen meillä oli liittojen info tilaisuus. Siellä ne esitteli omaa liittoaan ja kertoi miksi siihen kannattaa liittyä. En liittynyt vielä minnekkään. Liityn sitten kun saan töitä.Sitten meillä oli siellä kakku kahvit. En käynyt siinä. Ja sen jälkeen alkoi vasta ne harjoitukset. Me ehdittiin käydä kirkko läpi ja sit se sisään tulo ja todistusten jako kun mun ja yhen toisen piti lähtä sieltä linkkuun.  Se linkku oli sellainen pikku taksi joka kulki sitä vuoroa. Me juostiin hirveetä kyytiä sinne asemalle ja justiin kerettiin. Se kuski ei ottanu meiltä mitään maksua siitä kyysitä. Mä ihmettilin et miks ei, mutta ei kai sillä niin väliä oo kun on jo kolme vuotta sitä väliä kulkenu. : )

Eilen oli sitten se valmistujais juhla koululla. Menin sinne mun kaverin vanhempien kyydillä. Mua jännitti se kun piti kävellä siellä edessä lavalla hakemaan todistusta. Mutta ei siellä seisominen tuntunut yhtään jännitävältä. Jännitin myös sitä että kun kävelen portaat sinne ylös että pysyykö kengät jalassa. En nimittäin oikein osannut kävellä niillä.  Ei niissä mitään korkoa ollut. En vaan normaalisti kävele balleriina kengillä. : ) Juhlan jälkeen lähndin kaverin vanhempien kyysissä sinne mun kaverin juhliin. Olin siellä pari tuntia ja me juotiin siellä kakku kahvit. Ilam kakkua ja kahvia. Siellä oli kmehua ja kääretörttua ja monenlaisia keksejä ja suolaista. Lähin sieltä sitten kotia mun kaverin isä kyydillä. Se oli menossa keskustaan hakemaan jotain sen mun kaverin isotätiä ja niin se toi mut samalla kotia. Kyllä musta tuntui oudolta istua siellä etupenkillä ja jutellla sille. Se puhu paljon ja mä aina mietin pienen hetken ennen kuin vastasin sille jos se kysyi jotakin. Mutta mulla oli kiva päivä, vaikka aamulla jännitin niitä valmistujaisia paljon. Mutta ne oli hetkessä ohi.

Tänään lauantaina vietin kotonani omia valmistujaisjuhliani. Mulla kävi kummit ja mummut ja äiti, iskä ja siskot. Kutsuin mä kavereitakin. Yksi kertoi ettei se pääse ja kahdesta muusta ei kuulunut mitään, joten odotin että ne tulee käymään, mutta ei tulleet. Ehkä niillä oli jokin este- Nimittäin tänään oli juhlat monella muullakin valmistuneella ja ylioppilaalla. Ehkä niitten sukulaisilla oli joitakin juhlia ja ne meni niihin. En tiiä.

Mä sain lahjaksi moppisetin, kellon, kukkia ja rahaa. Oli paljon hyödyllistä ja sellaista mistä muistan nää juhlat. Niillä rahoilla voisin ostaa itselleni sen käytävän maton kun tuo nykyinen alkaa jo olla aika huono. : )

Nyt haluankin toivottaa kaikille valmistuneille  onnea!! sekä hyvää kesää!!