Mää oon muistaakseni kertonut sellaisessä tekstissä kun syntymäpäivät mökillä yhdestä Tommin kaverista Tepposta. No siellä päiväkodissa on yksi lapsi kuin Heidi. Sen Heidin äiti on tän Tepon sisko.  Mää oon vieläpä sen omahoitaja. Se on ollut hirveän helppo perhe. Sen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia. Asiat ovat sujuneet mutkittomasti. 

Toukokuussa tää Heidi tuli äitinsä kassan. Hoitopaikalle. Mää olin saanut tiedon siitä että ne ei oo varannu hoitopäivä enään kesän ajalle. Aamulla luikin lapsi listasta että hoitoa ei ole. Mutta läsnä ohjelmassa sitä ei olti merkitty poissaolona. Siinä ohjelmassa on muutenkin aina välillä ollut vikaa joten merkkasin siihen itse sen poissaoloksi. No sitten se Heidi tuli äitinsä kanssa hoitopaikalle. Riikka meidän vastaava lastentarhaopettaja pyysi mua menemään puhumaan Heidin äidille siitä että ne ei oo varannu hoitoa. 

No sanoin sille äidille että " Te että oo varannu hoitoa enään kesänajalla."

" Kyllä me ollaan varattu hoitoa teitoedun kautta ja olen ilmoittanut siihen kesälomalappuunkin kesäkuun hoitopäivät. ", Heidin äiti sanoi.

" No se ei jostain syystä meillä tuolla näy, mutta mää laitan sen sinne näkyviin."

" Saako Heidikuitenkin tulla tänään hoitoon?"

" saa tulla."

No Heidi tulil sitten hoitoon. Riikka sanoi kun sanoin että se äiti sanoi että ne on varannut hoitoa että joo niin tietoedussa näkyykin. Mua vähän tympäs se mutta en sillä hetkellä ajatellut sitä enempää.

No jonkun ajan kuluttua tuli puhelimeen viesti, missä oli kuva siitä kuinka se oli varannut tietoedusta hoitoa.  Mun työkaveri Riina vastasi siihen viestiin jotenkin näin: " Asia kunnossa. Pahoittelut meidän moka."

Me mentiin Riinan kanssa sitten liikuntasaliin. Enkä vielä silloinkaa miettinyt asiaa niin. No jonkun ajan päästä Kerttu meidän esimies tuli sinne ja meni juttelemaan Riinan kanssa. Kerttu sanoi että Heidin äiti oli soittanut sanonut että aamulla sille oli sanonuttu että Heidillä ei ole enään hoitopaikaa. Riina sanoi että Johanna oli aamussa puhunut sen äidin kanssa niin kuin asia olikin. Kerttu sanoi sille vielä että Heidi ei tule enään kesän aikana hoitoon tämän asian takia.  

Sen jälkeen Riina tuli puhumaan mulle siitä mitä Kerttu sanoi sille. Mää sanoin etten kyllä sanonu sille että sillä ei oo enään hoitopaikka. Riina sanoi vain että juttu on muuttunut matkan varrella. Mut asia on nyt kunnossa. 

Mää oisin toivonu että Kerttu ois puhunu siitä asiasta mun kanssa kun se asia kuitenkin tapahtui mun virheestä. Mun ois pitänyt tarkistaa se hoitoaika varaus siitä kesäajan hoitoaika lapusta. Mää mietin sitä asiaa koko päivän ja kotona itkinkin sitä kun olin yksin kotona. Tommillekkin kerroin jotakin siitä. Se sanoi että olin toiminut ihan oikein. Ja että virheitä sattuu. Mutta silti syytin siitä itseäni.

Muutenkin on ollut sellaisia tilanteita että Kerttu on mennyt puhumaan Riinalla jostakin tärkeistä asioista. Mää oon kokonut että mää en kuulu oikein siihen työyhteisöön. Musta tuntuu ulkopuoliselta. 

Ens vuonna mää oon ajatelllut että en ota töitä niin vakavasti. Teen kaikki, mutta en ajattele niitä niin. Voi kuitenkin olla ja on aika todennäköistä että tuo ei tuu onnisttuun. Otan kaikki työ jutut niin vakavasti. 

Muutenkin ens kauden jälkeen oon alkanu miettimään että jos en enään tekiksikään lastenhoitajan töitä  että lähtisin opiskelemaan jotakin aivan muuta. En vain tiedä mitä. Ammatinvalinta testeistäkään ei ole ollut mitään hyötyä. Mua ei oikein kiinnosta mikään ammattia.  Ois kiva ehdä jotakin kevyttä hommaa. Sellaista missä ei ois paljon vastuuta.