.No niin. Pitkästä aikaa koulun penkille. Ei  tosin yhtään kiinnostanut. Mä en jakanut välittää yhtäänmistään mitään. Ei tehnyt mieli. Olisin vain aamulla halunnut jäädä sänkyyn nukkumaan.

Kuuntelin koko päivän ajan kuinka mukavaa oli olla harjoittelussa siellä koulussa missä mä olin lapsena. Mä olin kertonut sille kaikkia niitä aisoita mitä mulle oli siellä tapahtunut. Mä kerroin kuinka tää sen ohjaaja ei välittänyt pätkääkään siitä kun mua haukuttiin kesken tunnin tai tökittiin tai potkittin. Se ei voinut uskoa että se opettaja ois antanut niiden kiusaajine tehdä mulle niin. Se kun on nykyään tiukka ja sillä on nollatoleranssi kiusaamiseen. Se kuulemma puuttui mitä pienempiin riitoihin. Mun aikana se ei ainakaan ollut sellainen. Sitä ei kiinnostanut pätkääkään vaikka mua sattui. Se antoi silloin vain asisan olla. Se on niin teko pyhä koko ihminen. Niin se oli sillin ja on vieläkin.

Mun kaveri oli saanut viestin yheltä meidän kaverilta jossa se oli kysynyt sitä ja mua syömään jouluruokailuun. Tää mun kaveri ei ite päässyt, joten se päätti olla sanomatta mulle mitään. Mä oisin kyllä voinu mennäkkin sinne syömään. Ja sama juttu tapahtu kans yksi päivä. Se oli saanut viestin meidän kaverilta joka oli kysyny että voitasko me nähä porukalla. Tää kaveri ei ite päässyt sinne joten se ei ilmottanut mulle koko asiasta ollenkaan ja sain kuulla tästä vasta sitten kun se viestin lähettänyt kaveri kysyi multa et miks mä en pääsy, oliko mulla töitä tai jotain muuta.  Mä sitten sanoin sille etten tiennyt koko asiasta mitään. Mä sanoin sen kyllä sille vähän turhan tylysti, mutta sanoin kuitenkin. Sitä ei saa enään peruttua. Mä en ymmärrä miks se ei voi kertoa mullekkin noita asioita ku se oli facebookissa kysyny sitä siltä. Mä en ite oo facebookissa.  Mä en vaan ymmärrä sitä kaveria enään yhtään. Sen käytös on muutenkin muttunut nyt vuoden sisällä aika paljon. Niin on kyllä munkin. Mulle tuli vaan sellainen olo että on aivan sama mitä mä teen, ei ne mua kaipaa. Mulla on muutenkni ollut nyt jo jonkin aikaa yksinäistä.

Huomenna olisi sitten tiukka päivä koulussa. Saa nähä miten se menee. Ehtiikö sitä edes käymään syömässä. Mutta toivon mukaan se on antoisa.

Vettä on satanut koko päivän ajan ja tiet on taas liukkaita. Toivottavasti se valkea joulu kuitenkin tulee. Huomenna jos kerkeän tai vihdin olisi takoitus leipoa torttuja. : )