Pakkasta on ollut jo muutamanpäivän ajan. Kireimmillään se on ollut siinä kahdessakymmenessä asteessa. Koulussa on sujunut hyvin ja valmistuminenkin alkaa jo kohta häämöttää. Mitähän sitä sitä sitten valmistusen jälkeen rupeaa tekemään. Varmaankin jotain töitä.Ensiksi pitäisi kesätyö paikka löytää. Olen jo kysellyt, mutta he eivtä ole osanneet antaa minulle vielä minkäänlaita vastausta. Toivottavasti saisin edes jonkin paikan. Ei tarvitsisi olla edes oman alan töitä, kunhan jotain olisi. Vaikka vain viikon niin sekin olisi hyvä. Olisin niin tyytyäinen. : ) Toivoisin saavani paikan jostain päiväkodista tai perhekodista. Olen pyytänyt viimeistä harjoitteluani perhekotiin niin voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet päästä sellaiseen paikkaan kesätöihin, jos kaikki sujuisi harjoittelussa hyvin. Mutta kun minulla on sitä lastensuojelu taustaa niin se vaikuttaa niin moneen asiaan. En edelliselläkään jaksolla perhekotiin harjoittelemaan ja syynä oli lastensuojelutaustani. Saisipa sen leiman pois. Pysyykö tieto aina jossakin jos on ollut lastensuojelutaustaa nuorena?

Opinnäytetyö on ensi viikolla. Mua jo jännittää. Helmikuussa alkaa päiväkoti harjoittelu. Mä jo ootan sitä, niin ei tartte koulussa istua. Vaikka on koulussakin ollut ihan mukavaa. Tässä harjoittelussa on näyttä. Mä en oo vielä kertaakaan tajunnut kunnolla sitä näytön ideaa, mutta aina olen päässyt läpi ja kerran sain jopa kolmosen. : )

Mun asunnostakin on nyt kuulunut. Viime viikolla sain soiton että asuntolla olisi nyt varma osataja. Kauppakirjoja ei oltu vielä silloin tehty, mutta viikon aikana ne kuitenkin tehdään. Niin se kiinteistövälittäjä puhelimessa minulle sanoi. Näillä näkymin saisin asusa asunnossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitäå tapahtuu.

Mä oon viime viikon aikana ruvennut miettimään kaikkia mahdollisias jatko opintajantoja. Olen miettinyt terveydenhoitajan alaa ja lastenohjaajan, sekä koulunkäyntiavustajan alaa. Vaikka tulevalla ammatillani pystyisin tekemään lastenohjaajan ja koujlunkäyntiavustajan töitä. En kuitenkaan tiedä mitä tekisin. Voihan sitä hakea syksylläkin kevään opintoihin jos sitä sitten paremmin jo tietäisi mitä haluaa tehdä.

Kävin tänään näön tarkastuksessa ja tarkoituksena olisi saada nyt uudet lasit ostettua. Pitää sitäkin vielä miettiä. Että on ko varaa uusiin laseihin. kuitenkin mieli tekisi  jo vaihtaa uudet, mutta pitää katsoa mihin sitä on varaa : )