No niin. Viikonloppu lopuillaan ja uutta viikkoa kohti mennään. Pakkasta oli aamulla 3 astetta ja lunta on maassa noin 3 cm. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Puut ovat kauniin valkoisena lumesta. Tästä pidän talvesta, vaikka en niin talven ystävä aian olekkaan. Sekä raikkaasta pakkas ilmasta. Kunhan pakkasta ei ole paljoa.

Aamulla mulle iski joku siivous vimma. Mä vain kaikki matot parvekkeelle. Olisin vieny ulos, mutta joku saattaisi katsoa pahalla kun pyhänä siivoaa. Asunotkin tili tuuletettua oikein kunnolla. Parvekkeen ovea pidin auka tunnini verran ja sisällä' ilma on nyt raikas. Aianakin vähän aikaa.Aamupäivä meni siis sivotessa.

Puolen päivän aikaan ajattelin lähteä käymään mumullani. Tai aamuhan se oli vielä. Mummini on 74-vuotias, ihan hyvää kuntoinen, harrastaa paljon ja on aina jossakin menossa. Tänäänkin hän oli lähdössä jonkun tuttavansa syntymäpäiville. En kysellyt tarkemminn että kenen. Välillä olen miettinyt sitä miten mummu jaksaa tehdä kaikkea sitä mitä hän nyttenkin tekee. Mummu on minulle tärkeä. Käyn hänellä yleensä ainakin ketrran viikossa. Kerron hänellä kaikki mitä minulle on viikon aikana tapahtunut. Yleensä hän kotona lauantai aamuisin ja sunnuntai aamuisin. Silloin teitää että voi mennä sinne kylään.

Kun kaupat aukesivat lä'hdin mummuultani, koska hänkin oli lähdössä sinne sytymäpoäiville. Kävin ruokakaupassa pikaisesti ja meinasin käysdä eräällä uudella kirpputorilla, mutta siellä näytti olevan paljon väkeä joten en viitsinyt mennä. Se on muutenkin kuulemma iaka pieni paikka. Olsi ollut tungosta.

ajattelin tähdä tänään ruuaksi peruna muusia ja ruskeaa kastiketta. En ole koskaan oikein onnistunut kastikkeen teossa, mutta harjoittelulla sen kyllä joskus opin. : )

Loppupivän ajattelin käyttää laiskotteluun, jos en keksi mitään tärkeämpää tekemistä. Onhan minulla ollut kuitenkin rakas harjoittelu viikko takana päin.