Sain taas uuden osa-aikaisen työpaikan avustajana näkövammaiselle naiselle.  Sitten kun olin allekirjoittanut sen sopimuksen niin mua rupes kaduttamaan. Mulla ei olisi yhtään ainuttakaan vapaa päivää viikossa. Toisella olen arkipäivisin ja toisella viikonloppuisin. Mää tuun polttamaan itteni niin loppuun. Tää uudempi sopimus on vieläpä vakituinen. Onhan siinä omat hyvät puolensa, mutta tuun polttamaan itteni loppuun aivan varmasti. 

Tää uus asiakas ei vaikuttuna niin mukavalta kuin tää mun toinen asiakas. Mää yritin jutella, mutta juttua ei niin paljoa tullut kuin sen toisen kanssa. Ne on vieläpä sisaruksia. Ne on kuin yö ja päivä.  Ensimmäinen päivä ei ainakaan ollut mitenkään mukava. Heti kun laitoin sen työpaikan oven kiinni niin mua alko itkettämään. Sain onneksi pidettyä kyyneleet sisälläni. Kävin kaupassa ja kauppasta matkalla kotiin mulla oli jo ihan toden teolla vaikea pitää itseni kurissa. Onnistuin kuitenkin. Pirautin kyyneleitä vasta sitten kun olin astunut sisälle omaan kotiini. Mua niin kaduttaa se kun allekirjoitin sen sopimuksen. Mää oon niin tyhmä. En tajua miks mää suostuin siihen. Ainahan mää voin irtisanoutua ja olla karenssissa sitten. Tai voin koittaa saada sairaslomaa uupumukseen jos mulle sellanen tulee. Toivottavasti saisin joskus ihan oikein sellaien kunnollisen kokoaikaisen ja vakituisen työpaikan niin ei tarvitsisi tehä tuota enään. Mun pitää vaan koittaa kestää ja jaksaa. 

Mää en kerkiä nähä Tommiakaan, kun mun kaikki aika menee töissä. Meidän parisuhde tulee kärsimään siitä. Eiköhän me saada se kuitenkin jotenkin toimimaan. kaukosuhde on vaikea ja tää vaikeuttaa sitä entisestään, mutta meidän pitää vaan puhua toisillemme paljon ja antaa aikaa silloin kun sitä on. Ja ottaa yhteistä aikaa. Meidän kaikki suunnitelmat nyt kärsii ja niitä joudutaan siirtämään.

Perjantaina ois tarkoitus mennä Tommin ja Tiinan kanssa katsomaan Laura Voutilaista. Puhuin Tommille että kysyn Tiinaa. Kysyin Tiinaa mukaan tiistaina. Se vastas näin: Joo, pistetäänpä harkintaa! Oon nyt Raahessa, mutta ollaampa kuulolla.: )

Siitä viestistä osasin jotenkin päätellä ettei se oikein halua lähtä mun ja Tommin kans.  Aikaisemminkin kun oon kysyny sitä mun ja Tommin kans paistaan makkaraa ja luistelemaan niin se ei oo tullu. Se on aina keksiny jotakin muuta menoa aina silloin. 

Nyt se laittoin tänään sellaisen viestin jossa luki jotenkin näin: Koitetaanpa treffata silloni perjantaina paikan päällä. Olin yhdelle merille luvannut lähtä sen kanssa. Kerroin että olit kysellyt mukaan keikalla. Mutta palataan asiaan silloin perjantaina ja koitetaan treffata. :)

Se viesti oli vähän epämääräinen, mutta siitä sai sellaisen kuvan että se ei välttämättä haluais lähtä meidän kanssa sinne. Mutta jospa me kuitenkin nähtäis siellä. 

Lauantaina mulla ois vielä töitä. Näillänäkymin saan sunnuntain vapaaksi. Toivottavasti saankin niin kerkeän tommin kanssa olla vähän aikaa.