Ajattelin alkuun etten kirjoittaisi tänne tätä. Mutta päätin kuitenkin kertoa teille kokemuksestani eräästä paikkakuntalaisesta autohuollosta joka on perustettu 1955 ja myyjästä joka vastaa korjaamosta ja konesitosta nimeltänsä Rauno. Hän ilmeisesti myös tekee työnjohdollisiakin tehtäviä. Rauno on keski-ikäinen ulkonäöltään siisti. Mutta asiakaspalvelutaidot eivät olleet sitä luokkaa mitä niiden kuuluisi olla. Varsinkin jos on itse mokannut ja kunnolla.

Käytin autoani viime vuonna korjattavana siellä kun se tärryyttää. Renkaat tasapainoitettiin, mutta vika ei ollut siinä. He sanoivat vian johtuvan vetoakselin väljistä sisäpäistä. Vika kirjoitettiin huolto lappuun jonka sain sieltä silloin mukaani. Lappuun laitettiin myös että se on korjattava. Myyjänä oli silloin tämä samainen Rauno.

Vuosi tuon vian havaitsemisen jälkeen vein autoni korjattavaksi samaiseen liikkeeseen. Tilasin korjaukseen iskarin jousen vaihdon, vetoakselin väljien sisäpäiden korjauksen sekä renkaan vaihdon. 

Liikkeestä soitettiin tunti sen jälkeen kun auto oli viety huoltoon. Siellä sanottiin että vetoakselissa ei ollut mitään vikaa. He kyselivät missä nämä viat ovat havaittu. En vastannut siihen silloin mitään. He sanoivat että vaihtavat jousen huommenna. 

Seuraavana päivänä menin hakemaan autoani. Ja ihmettelin sitten, että miten sisäpäässä ei sitä väljyyttä ollut. 

Rauno myyjä vastasi että "VETOAKSELISSA EI OLLUT VÄLJYYTTÄ." SIlloin näytin sitä lappua minkä viime vuonna olin saanut. Siihen myyjä Rauno vastasi :# AI LUULIN ETTÄ OLIT SANONUT ETTÄ VETOAKSELIN SUOJAT OVAT RIKKI. VARATAAPNA UUSI AIKA". samalla hän naureskeli tiskin takana.

Sanoin että en tuo autoa nyt tänne tämän kyseisin vian takia kun epäilen että se ei ole oikea vika.  

RAUNO SANOI "  OTTIKO TYTTÖ NOKKIIN?

MIten asiakaspalvelija voi sanoa noin asiakkaalleen. Se on mielestäni todella EPÄAMMATTIMAISTA. 

Kohta sen jälkeen huomasin että autoon ei ollut vaihdettu kesärengasta vaikka olin sen tilannut. Siitäkin sanoin myyjälle. 

Hän sanoi " AI PITIKÖ SEKIN TEHDÄ"

Myyjä ei pahoitellut millään tavallaan virhettään. Virheitä oli sattunut kaksin kappalein. He olivat diagnosoineet virheellisen vian edellis vuonna ja unohtaneet vaihtaa kesärenkaan sekä myyjä käytös minua kohtaan oli todella epäammattimaista.

Jouduin maksamaan huollosta koko hinnna vaikka rengaskin oli vaihtamtta. Eikä sitä vaihdettu ollenkaan vaikka siitä sanoinkin. Loppu ajan olin hiljaa ja kuuntelin kuinka myyjä parjasi minua. Hän sanoi ettei minun pitäisi tulla neuvomaan häntä hänen töissään kun en mistään mitään ymmärrä.

Olen aina aikaisemmin saanut kyseisessä liikkeessä hyvää palvelua, mutta nyt en saanut. Se oli vika tikki. En vie autoani sinne enään huoltoon.  Myyjän sanat jäivät mieleeni. Ne kummittelivat vielä seuraavanakin päivänä. 

Puhuin tapahtuneesta heti Tommille. Tommi sanoi että sitä ei kannata miettiä. Mutta mä mietin sitä kuitenkin. Sen myyjän sanat satuttuvat minua. Puhuin siitä myös muille tutuilleni. Joillekin kerroin kaikki mitä tapahtui joillekin vain osan enkä edes liikettä. Yksi asiakas sanoi että myyjä ei olisi asiakaspalvelutilanteessa saanut puhua asiakkaalle noin. Tämän asiakkaan sanat tuntuivat hyvältä, sillä hän oli oikeassa. 

Olen itsekkin asiakaspalvelu ammatissa ja olen saanut paljon asiakkailta palautetta. Olen monesti joutunut pahoittelemaan tapahtunutta, en ole koskaan väittänyt asiakkaalle vastaan niin kuin tämä Rauno teki. 

Tämä kokekus nosti taas hieman takapakin alkua esille. Itkin ihan kamalasti monta päivää tapahtuneet johdosta. Ei auttanut se vaikka kuinka paljon siitä puhuin. Se vain kummitteli mielessäni. Toivon etten saa enään tuollaista kohtelua osakseni. Tähänkään tekstiin en laittanut kuin vain osan, ihan vain sen takia ettei joku tunnistaisi mistä liikkeestä on kyse.