Olen taas miettinyt sitä aikaa kun olin koulukiusattuna. Olen miettinyt erityisesti sitä tilannette joilloin opettaja puhui minun ja kiusaajieni kanssa opettajan huoneessa. Kun aamulla kerroin opettajalleni kiusaamisestani, niin odotin opettajaani rimpuilu telineen luona ja sitten kun hän tuli niin menin ja kerroin että minulla on asiaa hänelle. me menimme sisälle puhumaan ja kerroin silmät kyyneleissä' että minua kiusataan ja kerroin kiusaajieni nimet. Hän sanoi että puhumme siitä seuraavalla tunnilla. Ja sitten ensimmäisellä tunnilla opettaja käski minua ja kiusaajiani tulemaan opettajan huoneeseen. Hän ensin pyysi yhden väärän ihmisen sinne ja sitten kun asia selvesi niin hän pyysi sitten sitä yhtä sinne joka puuttui. Me puhuimme siitä miten minua oli kiusattu ja suurimmaksi osakseen opettja puhui siitä mitä olin itse kertonut sille. Opettaja kysyi kiusaajiltani että miks esim. minua on kiusattu isästäni. Yksi kiusaajistani vastasi että se ajaa liian lujaa tiellä kun tulen hevosella vastaan ja opettaja sanoi siihen sekö on sitten ------ vika? En muista tarkaan mitä kiusaaja vastasi siihen. Kun tämä yksi henkilö joka tuli sinne opettajan huoneeseen jälkikäteen niin kun opettaja kysyi tietääkö ---- miksi on täällä niin hän vastasi en tiedä. En tiedä miksi olen täällä en ole mielestäni tehnyt mitään väärää. Sitten tuli se tilanne että piti pyytää anteeksi. kiusaajani pyysivät anteeksi koska opettaja oli käskenyt. Sitten opettaja sanoi entä -------. Opettaja tarkoitti että minunkin pitää pyytää anteeksi kiusaajiltani. Mut nyt olen alkanut miettimään että miksi minunkin piti pyytää anteeksi. Mitä olin tehnyt että minun piti pyytää anteeksi kiusaajiltani. Lapsena en niin ajatellut sitä, mutta nyt olen. Miksi? Kiusaajani olivat aikaisemminkin pyytäneet anteeksi minulta kun enlannin opettaja oli käskenyt tehdä niin, mutta se anteeksi pyyntö oli vain sanan helinää. Tämäkin anteeksi pyyntö oli sellainen sillä kiusaaminen ei loppunut siihen se vain muutti muotoaan. Jos joskus näen sen opettajan niin haluaisin kysyä että miksi minunkin piti pyytää anteeksi. Onko se joku tapa että kiusattukkin joutuu pyytämään anteeksi kiusaajiltaan vai tuleeko vain opettajalle parempi mieli siitä että kaikki ovat pyytäneet anteeksi.