Kävin autokoulun 2012-2013 Capissa. Kaikki olivat kehuneet sitä joten menin itsekkin sinne. Odotin autokoulua, mutta samalla minua pelotti, että joko entinen kiusaajani oli siellä. Mutta onneksi niin ei ollut. Ensimmäiselle teoria tunnille mentäessäni minua jännitti ihan kamalasti. 

Menin autokoululle. Olin ensimmäisenä oppilaana siellä paikalla. Siellä minut toivotettiin tervetulleeksi ja annettiin lappu, mihin täyttää omia tietoja. Samalla hän tarjosin kahvia tai teetä. Mutta en ottanut kumpaakaan, koska en juo kahvia tai teetä. Lapun täyttyämisen aikana tuli toinenkin nuori sisälle.  En tuntenut häntä. Hän oli tyttö. Hänkin tuli autokouluun. Me menimme luokkaan istumaan ja odottamaan tunnin alkua. Kohta sinne tuli kaksi muutakin. He olivat poikia. En tuntenut heitä. Tunti alkoi. Opettajana oli noin kolmenkymmenen oleva mies, Olli. Oppilaita ei tullut enempää. Olimme vain me neljä. En tuntenut ketään heistä. Tunnin aloitimme käymmällä läpi perustietoja. Ensin täytimme ne laput, jonka olin jo täyttänyt valmiiksi odotellessani tunnin alkua. Sen jälkeen opettaja kertoi itsestään, jonka jälkeen me kerroimme itsestämme hänelle ja muille ryhmäläisille. Saimme autokoulun kirjat  Meitä muistutetiin palauttamaan lasku asiakirja seuraavalla kerralla koululle. Olimme saaneet sen siinä vaiheessa kun ilmottauduimme. Siinä vaan kysyttiin että miten maksamme autokoulun. Laskulla vai  pankkikortilla vai miten muuten.Yksi oppitunti kesti noin kaksi ja puoli tuntia. Aika ei meinannut millään kulua. Asiat olivat vain sellaisia että ne eivät niin kiinnostaneet minua. Mutta jaksoin kuitenkin istua paikoillani ja kuunnella. Tunnin lopussa varasimme ensimmäiset ajo tunnit. Minulle tuli eri ajo opettaja kuin muille. Hänellä ei ollut aikaa siihen aikaan kun olisin toivonut ajo tunnin olevan. 

Odotin innoissani ja jännittyneenä ajo tuntiani, joka oli samalla viikolla torstaina. Menin koululle ja opettaja oli jo valmiina siellä. Se oli sellainen yli neljänkymmenen oleva mies. Hän vaikutti mukavalta. Minua jännitti ihan kamalasti ajaa ensimmäisen kerran autolla. Opettaja ajoi auton ensin uimahalille ja siellä vaihdoimme kuljettajaa. Minä sain hypätä kuskin paikalle. Oli todella jännitävää istua siinä. Opettaja neuvoi aluksi mitä pitää tehdä. Ajeliimme muutaman kierroksin siinä pihalla, jonka jälkeen menimme ajamaan uimahallin takana oleville pikku  teille. Minua jännitti ohan kamalasti. Mutta onneksi opettaja oli sen verran mukava että jännityskin vähän helpotti.Varasimme heti seuraavan tunni ensi viikolle, samalle ajo opettajalle. 

Seuraavalla teoria tunnilla palautin laskun autokoululle. Äiti oli siihen kirjoittanut jotenkin siten että saa sen 50 euron käteisalennuksen. En itse tiennut mitä siihen voisi kirjoittaa. Palautin sen siihen toimistoon. Teoria tunti meni nopeasti ohi. Tiistaina olisi seuraava tunti. Tiistaina menin tunnille. Olin juuri ja juuri oikeaan aikaan siellä. Tervehdin iloisesti. Edellisellä kerralla oli ollut mukava tunti eikä enään jännittänyt mennäkkään sinne. Toimistossa oleva ihminen tervehti takaisin. Sen nimi oli Jukka. Teoria tunnin opettaja Olli ei sanonut mitään. Hän istui luokan edessä kahvikuppi kädessään. Menin luokan ovesta sisään ja kuulin kuinka Olli sanoi sille Jukalle pilkaavalla äänen savylle näin: " Luuli että voi käteisellä maksaa."  En kuulllut Jukan sanovan siihen mitään. Tiesin että he puhuivat minusta. MInulle tuli paha mieli. Tunnin aikana yritin pidätellä pahaa mieltäni. En kuunnelut ollenkaan mistä puhuttiin. Vielä huomenna olisi teoria tunti. Ajo tunti olisi torstaina. Aloin inhoaman opettajaa. 

Keskiviikon tuntikin meni vähän allapäin. En keskittynyt kuuntelemaan. Enkä tervéhtinyt iloisesti saapuessani koululle kuten olin tiistana. Kävelin vain luokkaan. Kuitenkin tervehdin toimistossa olevaa Jukkaa. Torstaina minulla oli se ajotunti. menin jälleen kerran koululle odottamaan tunnin alkua. Minulla oli sama ajo opettaja kuin viimeksi. Hän oli mukava. Se sai minut taas pitämään autokoulusta. Postissa tuli lasku. Lasku oli sellainen että siinä oli saanut 50 euron alennuksen juuri niin kuin äiti oli siihe lappuun kirjoittanut.  Muut tunnit kuluivat samalla lailla. En jaksanut enkä viitsinyt keskittyä opetukseen. 

Ajo opettajani vaihtui.  Se vaihtui koska tällä opettajalla ei ollut vapaita aikoja enään jäljellä. Opettajaksi tuli Olli. Inhosin ajatusta siitä opettajasta. Ajoin kuitenkin monta tuntia sen kanssa. Ollin kanssa emme puhuneet autossa juuri mitään. Kerran ajo tunnin aikana hän päästi ilmavaivojaan ulos ja auto haisi kuin mikäkin. Sen kanssa en ajanut montaa tuntia. Onneksi opettaja taas vaihtui. Mutta opettajaksi tuli nuori tuima mies, Petri. En pitänyt hänestäkään. Hänen kanssaan ajoin monta tuntia. Välillä oli yksi mukavaopettaja. Mutta sen pää paikka oli toisella paikkakunnalla niin hänen kanssaan en ajanut montaa kertaa. Pyysin ajo tunteja hänen kanssaan, mutta hänellä ei ollut vapaita aikoja. Välillä ajoin sen teoria opettajan kanssa ja välillä tuon toisen nuoren miehen kanssa. En pitänyt heistä kummastakaan. 

Sitten tuli se aika kun pääsin suorittamaan teoria koetta. Varasin ajan teoria kokeeseen toimistosta. Odotin innoissani aikaa. Minua jännitti mennä sinne. Menin sinne. Siellä oli monta ihmistä katsastamassa omaa autoaan. Menin tiskille ja sanoin tulleeni teoria kokeeseen. Hän kysyi että oliko minulla aika varattuna. Sanoin että on ja sanoin oman nimeni. Nimelläni ei löytynyt sille päivää varausta. Varaus olisi ollut viikkoa aikaisemmin. Olin itsellini laittanut ylös tämän päivän. Olin ihan varmasti tullut oikeana päivänä. Toimistossa ollut Jukka oli varannut väärän päivän. TIesin sen, koska edellisellä viikolla minulla oli koulua siihen aikaan, joten en olisi päässyt tulemaan. Mua suutitti se asia todella paljon. Jouduin maksamaan siitä viime viikkoisesta ajasta, vaikka se Jukka oli varannut väärälle päivälle sen ajan. Olin saninut että en pääse silloin kun minulla on koulua, mutta se idiootti oli kuitenkin varannut ajan sille päivällä. Rupesin inhoamaan sitäkin siitä päivästä lähtien. Jouduin varaamaan uuden ajan euraavalle viikolle. 

En päässyt teoria kokeesta läpi ensi yrittämällä. Uusin sen monta kertaa. Lopultakin se meni läpi. Menin autokoulle sen paperin kanssa ja minulle varattiin lisä ajo tunteja, koska edellistä ajo tunneistani oli kulunut niin kauan aikaa. Se mukava opettaja oli ajamassa minun kanssani ja hän sanoi etten tarvitse lisää tunteja joten varasimme ajan inssiin. Sitä inssiä ennen oli puolen tunnin mittainen ajo tunti. Se oli sen inhottavan opettajan Petrin kanssa. Se ei uskonut että pääsen siitä läpi. Mutta pääsin. Pääsin inssitä läpi heti ensi kerralla. Olin niin iloinen kuin vain voin olla. Minun ei tarvinnut enään käydä koulla kuin vasta kolmen kuukauden päästäs euraavassa vaiheessa. Oli ihanaa pääästä pois sieltä. En tajunnut miten siitä tuli noin inhottava kokemus. Vaikka ensin se tuntui todella mukavalta. Kaikki olivat kehuneet sitä paikaa ja ajattelin että siitä tulisi mukavaa, mutta toisin kävi. Siitä tuli tuskainen, inhottava ja kamala autokoulu, En todellakaan vois suositella sitä kenelleekän. Minun pitäsi käydä siellä ne kaksi muutakin vaihetta niin pääsen lopullisesti eroon siitä paikasta.