Noniin tänään pakkasta 4 astetta ja tuulee kylmästi. Eilen satoi vettä ja yöllä oli satanut lunta ja jäätynyt sitten maahan. Aamulla oli kyllä todella liukasta mennä harjoitteluun.

Sain tänään positiivistä palautetta harjoittelu paikastani. : ) Ohjaajani sanoi että sopisin sinne. Minussta tuntui todella hyvältä, mutta mieleeni hiipii kuitenkin epätoivon tunteita jostain syvältä sisältäni. Minulle on kerran eräässä harjoittelupaikassani annettiin vain positiivistä palautetta, mutta kuitenkin arviointi  keskustelussa melkein kaikki tuntui negatiiviselta. Pelkään että niin tapahtuu nyttenkin. Ehkä olen väärässä, sillä olen omasta mielestäni pärjännyt hyvin, joitakin asioita lukuunottamatta. En juttele paljoakaan muille siellä  työskentelevlle en käy tauolla opettajan huoneessa vaan olen vastaanottamassa lapset kun he tulevat välitunnilta ja olen katsomassa kun he menevät välitunnille.

Kävin tänään äidilläni. Hän haluaisi muuttaa pois täältä missä me nytten asumme. hän haluaisi, lähtisin hänen mukaansa, mutta en enään tiedä mitä itsekkään haluan.  Mä en uskalla muuttaa pois täältä. En kä juurikaan tiedä mitä tekin siellä  minne muuttaisin. Enkä kyllä  halua muuttaa pois täältä vaan sen takia että äiti niin haluaa. minun täytyy tehdä omat päätökseni, vaikka ne kuinka satuttaisivat muita. Mutta elämäni on minun.

Paketoin eilen joululahjoja joulupakettiin. En ole osanut kuin äidille, kummitytölleni ja iskälle ja tytöille samassa paketissa olevaa käyttö tavaraa. Mummuille pitäisi ehkä jotain ostaa ja kummeille tai ainakin jotenkin muistaa jouluna. Sunnuntainahan on ensimmäinen joulukuuta. Joulu tulee äkkiä. Lapsena sitä aina odotti ja aika tuntui matelevan, mutta nut bähän vanhemmana sitä toivoo, että aikaa jouluun olisi enemmän. Meillä on aina ollut sellaine jouluperinne, että olemme aattoaamuna menneet äidin pulen mummolaan.Mummu odotaa minua tänäkin joulu aamuna sinne syömään joulupuuroa. Äiti odottaa että menen jouluksi sinne.Iskä ei ole puhunut joulusta vielä yhtään mitään. Mutta en tiedä mitä haluan itse tehdä. Jouluna haluasin vain nauttia siitä tunnelmasta, mutta nyt tuntuu sitlä kuin pitäsi olla joka  paikassa yhtä aikaa. Iskän puolen mummu ei viettänyt viime vuonnakaan joulua mitenkään erityisesti. Antoi hän kyllä meille lahjoja, mutta hän ei ollut joulunpyhinä kotona. Hän lähti joulu karkuun jonnekkin mökille.  Sellaisia mietteitä minulla on koskien tulevaa joulua.

Katselin tänään vanhoja valokuvia. Halusin laittaa tänne kuvan parhaasta kesälom,astani, jonka vietin muutama vuosi sitten Pohjois- Norjassa.

kuvia%20008-normal.jpg

Mun mielestä mun päivä oli mukava ja ajattelin jälleen kerran viettää illan kotona. :)