Sekavaa tekstiä tunteen purkauksena. Ja täysin tunteen vallassa kirjoitettuna. 

Oon kertonut tästä perheestä aikaisemminkin täällä, mutta en muista milllä nimellä joten olkoon tämän lapsen nimi nyt Heidi. ( Yksi minun yleisimmistä tyttöjen nimistä.)

Heidi tuli äitinsä kanssa hoitoon klo 6.30. Heidin veli Iiro oli sairaana joten Heidikään ei olisi saanut tulla hoitoon klo 6.30. Terve lapsi saa tulla hoitoon klo 8-16 jos perheessä ei ole vatsatautia. No siinä kun Heidi äitinsä kanssa tuli niin sanoin että Iirohan on sairaana joten Heidikään ei saisi tulla vielä tähän aikaan hoitoon. Heidin äiti sanoi että se on menossa töihin ja Iiro jää isänsä kanssa kotiin. No ne tuli sisälle ja mää sitten vielä siitä asiasta aloin puhumaan sille äidille. Ymmärsin äidin puheestä että se ois sopinut sen asian jonkun toisen hoitajan kanssa eilen ja rupesin sitä varmistamaan että ootko sopinut tän hoitoon tulon sitten toisen hoitajan kanssa eilen. Tää äit rupes puhumaan sitten ihan muusta.

Se sanoi että "Iiro on vaikea hoidettava ja Sami (Isä) lähtee töihin klo yksitoista ja sen sisko tulee hoitamaan sitä. Samin pitää odottaa että sen sisko tulee koulusta. Mut on juuri ylennetty työnjohtajaksi joten en pysty olemaan poissa töistä ja oon toivonut täältä joustoa siinä asiassa ja tää on vaan poikkeustapaus."

Mää huomasin että se valhetelee mulle. Oon joskus aikaisemminkin huomannut sen valehtelevan mulle. 

Mää sitten kirjoitin siitä asiasta meidän viesti vihkoon ja Anniinan kanssa ppuhuin siitä. Anniina aikoi puhua siitä Heidin äidin kanssa. No Anniina oli sitten vissiin puhunut sen kanssa iltapäivällä. Anniina oli laittanut viestivihkoon siitä mulle viestiä että Heidin äiti oli pahoittanut mielensä kun oli sanonut siitä tökeröön sävyyn. Ihmettelin asiaa koska en ollut niin sanonut.  Mää arvasin että se ottaa nokkiinsa siitä kun sanoin, mutta en ois arvannu että se rupeaa väittämään että oisin sanonut siitä tökeröön sävyyn. Voi vittu sitä lehmää. ( anteeksi kiroiluni, mutta tässä kohtaa sen tuntuu hyvältä.) 

No seuraavana aamuna kun ne tuli hoitoon pahoittelin Heidin äidille sitä että olin sanonut tökeröön sävyyn eilen siitä että hoitoon saa tulla vain 8- 16 välillä jos sisarus on sairaana. No Heidin äitihän rupes huutamaan mulle että ku parhaansa yrittää muutenkin niin sitten pitää ruveta haukkumaan. Mää vaan kuuntelin hiljaa ja pahoittelin. Enhän mä muuta siinä tilanteessa oikein voinutkaan tehdä. No Heidiltä kuulin sitten että niiden isä oli nukkunut sohvalla, että oiskohan se Heidin äiti purkanut muhun vaan sen muuta pahaa oloaan. Luulen että niillä on ollut kotona riitaa sen piti päästä sen takia mulle huutamaan. 

Mut mun koko työpäivä oli ihan kurja. Mä en ymmärrä miten tommonen asia saa kaiken ihna paskaks, vaikka tiesin että mää en ollut tehnyt mitään väärää edellisenä päivänä. Mää puhuin siitä asiata meidän avustajan kanssa, mutta en sanonut että Heidin äiti huusi mulle aamulla. Se avustaja sanoi että se ois ottanu nokkiinsa siitä vaikka kuka siitä ois sille sanonu. Mut mä itkin sitten koko illan sitä asiaa. En meinannu päästä mun pahasta olosta yli millään.