Nyt oon ollu kuukauden työttömänä ja olen hakunut nyt töitäkin. Tosin ei ole ollut mitään vakutuistapaikkaa auki, mutta määräaikaisia paikkoja on ollut. Sitten olen myös laittanut hakemuksia ja soitellut sellaisiin paikkoihin missä ei ole paikkoja auki. Toivottavasti saisin jostakin töitä edes muutamaksi viikoksi. Olisin tyytyväinen. 

Tänään mulle soitettiin yhdestä päiväkodista, johon kaivattiin sijaista tammikuuksi. Mulla on sinne työhaastattelu huommenna. Vähän meinaa jo jännittää. Se on toisella paikkakunnalla joten joutuisin kulkemaan. Mutta aika hyvin näytti kulkevan linja-autoja ja junia. Mutta jos on iltavuoro niin pääsee kotiiin vasta yhdentoista aikaan. Se on vaan inhottava puoli, mutta eiköhän sekin mee jos saa sen sijaisuuden.

Kävin siellä haastattelussa. Se paikka vaikutti tosi mukavalta ja olisin mielelläni ollut menossa sinne töihin. Torstaina sieltä soitettiin ja kerrottiin ettei mua valitttukkaan. Tuntui väähän inhottavalta. Olin päivän ajan jo kuvitellut miten työskentelen siellä ja olin ihan innoisttani siitä että voisin päästä sinne töihin, mutta nyt kävi näin. 

Työkkaristä oli tullut postissa työnhake kehoitus, jota sitten hain. Paikka olisi jälleen kerran toisella paikkakunnalla eikä yhtään innostaisi mennä sinne. Enkä kyllä haluaisikaan saada stiä paikkaa kun matkaa sinne on reilut 60 kilometriä. Muitta saapa nähdä miten tässä käy.

Olen kuitenkin soitellut ja kysellyt oman paikka kuntani päiväkodeista työpaikkoja ja sijaisuuksia ja olen laittanut sähköpostiin avoimia hakemuksi. Toivottavasti jostakin niistä saisin sijaisuuksia.